عنوان خبر :  به مناسبت بزرگداشت روز آزمایشگاه؛ از کارشناسان آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تجلیل شد.


مراسم بزرگداشت روز آزمایشگاه و تجلیل از کارشناسان آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، با حضور رئیس دانشگاه، دوشنبه، هفدهم اردیبهشت‌ماه در سالن اندیشه برگزار شد.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در این مراسم با بیان اینکه در سال‌های اخیر، نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبر فرزانه انقلاب، نگاه ویژه‌ای به نقش آزمایشگاه‌ها در پیشرفت‌های علمی داشته‌اند، سال جاری را سال نقطه عطف آزمایشگاه‌ها دانست و افزود: خوشبختانه تخصیص‌های مناسبی در راستای رفع کمبود تجهیزات آزمایشگاه‌ها و همچنین تعمیرات وسایل آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است. 

دکتر شتایی خریداری مواد شیمیایی در آزمایشگاه‌ها بر حسب نیاز و به مقدار قابل استفاده در راستای ارتقاء بهره‌وری در آزمایشگاه‌ها را ضروری دانست و تصریح کرد: برای اولین بار برای سهولت تهیه مواد مصرفی برای دروس عملی توسط دانشکده‌ها ردیف اعتبار مجزا در نظر گرفته شده است تا دانشکده‌ها در این حوزه استقلال داشته باشند.

وی با بیان اینکه در سفر دوم ریاست محترم جمهور به استان گلستان خوشبختانه اعتبار قابل توجهی برای چهار پروژه دانشگاه تخصیص داده شد خاطر نشان کرد: برای تکمیل و تجهیز پروژه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه مبلغ ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب شده که پیگیر تخصیص آن هستیم.

سپس مدیر آزمایشگاه مرکزی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: آزمایشگاه مرکزی در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از سال ۱۳۸۲ فعالیت خود را آغاز کرده است و جزء دانشگاه‌های پیشرو در این زمینه ‌می‌باشد.

دکتر حسن رضایی تعمیر بیش از ۷۰۰ دستگاه تجهیزات آزمایشگاهی طبق سامانه سخا با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، خرید تجهیزات آزمایشگاهی مورد نیاز گروه‌های آموزشی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال و خرید و پیگیری تهیه مواد شیمیایی آزمایشگاه‌ها با اعتبار ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از جمله اهم اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تعداد ۹۲ آزمایشگاه وجود دارد که ۳۵ مسئول آزمایشگاه در آن‌ها مشغول به فعالیت هستند، بر نگهداری صحیح از دستگاه‌ها در جهت استفاده بهینه از آنان تأکید کرد.

دکتر رضایی در پایان با بیان مزیت‌های سامانه خدمات آزمایشگاهی سخا خاطر نشان کرد: با استفاده از این سامانه، ارائه خدمات با سرعت و سهولت بیشتری انجام شده و آمار دقیقی از تجهیزات آزمایشگاهی بدست آمده است.

گفتنی است: در پایان با اهدای لوحی از زحمات کارشناسان آزمایشگاه‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در یک سال گذشته تجلیل به عمل آمد.

 تاریخ ارسال خبر :   17 اردیبهشت 1403 - 22:43    |     تعداد بازدید :   298
 ارسال کننده :   روابط عمومی    |      کد خبر :   17587
 کلید واژه ها :   دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان- حکیم جرجانی- روز آزمایشگاه
نظر شما

حاصل عبارت  23 + 7 :